mandag 4. mai 2009

Kefirkake

Her er oppskrift på den beste sjokoladekaka jeg noensinne har smakt. Denne dere prøve!!!


Kefirkake

12 dl. Hvetemel
8 dl. Sukker
1,5 ss. Bake-kakao
2 ss. Natron
1,5 ts. Vaniljesukker
1 ltr. Kefir
150 gr. Melange
1 pl. Lys kokesjokolade

Bland det tørre
Smelt smør og sjokolade
Tilsett kefir og smør/sjokoladeblandingen i det tørre under omrøring (Håndmikser)
Stekes midt i ovnen på 175 grader i ca. 1 time.

Topping
200 gr. Melange (smeltes)
7 ss. Kaffe
1 pakke Melis
2 ss. Bakekakao
5 ts. Vaniljesukker

Smelt smøret sammen med kaffen.
Tilsett alt det tørre.
Smøres på delvis varm kake.

14 kommentarer:

Interiør 63º N sa...

Det skal jeg ......

En skikkelig kaloribombe ser jeg, men skitt au ::O)

Ha en fin dag
Kirsti

Jannicke sa...

Baker en lignende kefirkake jeg også :o)
Har vist den i mine 2 siste innlegg, ungene ELSKER den (og jeg og)!! Klem J.

tinemor sa...

Åh, det så godt ut!!!

Tove sa...

Yes - denne må prøvast! Har allereie skrive ut oppskrifta, så denne blir kanskje baka i kveld eller i morgon! Det er alltid litt plass til kake!

Tove sa...

Litt skeptisk til alt sukkeret, kanskje.... Mulig det går an å redusere litt???

Guttemamma sa...

Den skal prøves...takk!!
Anette:-)

Fru Fjeldhammer sa...

Den beste kaka som finnes. bare at jeg bruker oboy istede for kakao!!

Ble litt fysen nå altså..
klem

sandra sa...

mmmmm!!! skal jeg lage til bursdagen min neste helg:) det er langpanne??

Bodil sa...

Takk for at du deler oppskrifta. Den skal eg prøva. Koseleg blogg du har:)

Sommerlyst sa...

Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmm!!!

:O)

Takkk for oppskriften!!

Ps: Gikk kjempefint å begynne på jobb - men mye å ta inn over seg,så ganske sliten i toppen..:)

Anonym sa...

Litt sent ute her, men...;) nå står ihvertfall kaka i onen :D gleder meg villt! Får ikke smake på akkurat den, så tok av bittelitt, så jeg fikk laget meg en muffin ved siden av :D hehe... må jo smake før jeg serverer noe nytt ;) Tusen takk for super oppskrift, røra ble luftig og snadder, så regner med at kaken blir det også :)

Hanne <3

Anonym sa...

Denne vil jeg prøve å lage, så kjempegod ut. men ble usikker på at smøret skulle smeltes til toppingen? pleier jo alltid bare å røre dette isammen med melis osv. kirsten

Cecilie Cathrin sa...

Hei!
Tusen takk for denne fantastiske oppskriften på en aldeles deilig kake!
Når jeg lager den spør alle etter oppskriften og jeg henviser til bloggen din og denne oppskriften.
Så tusen takk for en genial oppskrift! :-)

Cecilie

Unknown sa...

Hello, I enjoy reading all of your article post.
cara pemesanan I wanted to write a little comment to support you. cara pemakaian